16 лютого 2024 року в Держмистецтв відбулось засідання Комітету з присудження вказаної премії під час якого і було визначено переможців.
Після тривалих обговорень члени Комітету, шляхом відкритого голосування, визначили цьогорічних переможців в усіх трьох номінаціях.
В номінації «за видатні досягнення у професійній композиторській творчості» цьогоріч премію отримує український композитор Євген Петриченко за твори: «Concerto Grosso з позитивом» «Осяяні чорним сонцем» та Диптих «Коляда-триб’ют»;
Євген Петриченко має значний творчий багаж, що представлений різноманітними жанрами симфонічної, камерно-симфонічної, камерно-інструментальної, вокальної, хорової музики, музики до театральних вистав, піснями тощо. Його ттвори виконувались на сценах Київської, Луганської, Донецької, Львівської, Івано-Франківської та Одеської обласних філармоній, на міжнародних музичних фестивалях: імені А. Кос-Анатольського, «КиївМузикФест», «Золотоверхий Київ», «Два дні й дві ночі нової музики», «Контрасти».
В номінації «за видатні досягнення у професійному виконавському мистецтві» перемогу одержав Роман Рєпка (фортепіано) за концертну програму «Левко Ревуцький. Повернення шедевру».
Роман Рєпка – піаніст, лауреат національних та дипломант міжнародних конкурсів, викладач Київської дитячої музичної школи №5 ім. Л.Ревуцького. В різні роки співпрацював з камерними ансамблями «Київ”, «Рикошет», «Luna Ensemble» та ін., а також з оркестром «New Era Orchestra» в якості соліста та репертуарного директора.
Останнім часом основу репертуару піаніста складають маловиконувані або забуті шедеври української та європейської музики.
В номінації «за видатні досягнення в музикознавстві» у 2024 році перемогла музикознавиця Ірина Тукова. Вона отримає премію за монографію «Музика і природознавство: взаємодія світів в умонастроях епох (XVII — початок ХХІ століття)» та науково-критичні статті, присвячені дослідженню і популяризації української музики у світі.
У цій монографії досліджено взаємозв’язок між академічним музичним мистецтвом і природознавством на рівні умонастрою епохи. На підставі аналізу широкого кола матеріалів, залучення досліджень з історії і теорії музики, мистецтвознавства, історії й філософії науки вибудовано систему аналогій між цими сферами духовно-інтелектуальної діяльності людини. Окрему увагу приділено питанням музичної мови і особливостям її розвитку від початку ХХ століття до сьогодення.
Вітаємо всіх переможців та зичимо їм нових творчих звершень!
Держмистецтв щиро дякує членам Комітету за їх працю та усім претендентам за надані роботи.
Нагадуємо, що премія імені М. В. Лисенка присуджується щороку у трьох номінаціях за видатні досягнення у сфері музичного мистецтва та мистецтвознавства.
15.02.2024
976
19.02.2024
1121