Закон України «Про освіту» визначає поняття «інклюзивне освітнє середовище» як «сукупність умов, способів і засобів їх реалізації для спільного навчання, виховання та розвитку здобувачів освіти з урахуванням їхніх потреб та можливостей».
Діти з особливими освітніми потребами мають право на:
Наразі в Україні є тенденція до запровадження сталої системи інклюзивної освіти, але така діяльність спрямовується на проведення широкої реформи шкільної освіти для дітей з особливими потребами, а не мистецької освіти. Незважаючи на наявність політичної волі щодо впровадження інклюзивного навчання в мистецьких закладах освіти, необхідним є створення нормативної, методичної бази для реалізації таких рішень; проведення організаційних, матеріально-технічних, просвітницьких, навчально-професійних та інших заходів з метою формування системи інклюзивної освіти в освітньому мистецькому просторі.