Головна> Всі новини> Основні тези дискусії "Поговоримо про зміст освіти та репертуарну політику?"
strelka Всі новини
 

Основні тези дискусії “Поговоримо про зміст освіти та репертуарну політику?”

02.06.2022

prosm

984

дискусія мистецтво мистецька освіта репертуарна політика videos

02.06.2022

prosm

984

дискусія мистецтво мистецька освіта репертуарна політика videos

Поділитися
сторінкою:

Вчора, 01 червня 2022 року, відбулась публічна дискусія “Поговоримо про зміст освіти та репертуарну політику?” за участі фахової спільноти.

Як і обіцяли, викладаємо основні тези озвучені доповідачами, які були присутні на цій зустрічі, та поділились власними думками з приводу оновлення змісту мистецької освіти й репертуарної політики закладів культури та мистецтва.

Кулєшов Олексій  – Директор «Школи мистецтв м. Слов’янська»

  • Зараз час діяти радикально та злагоджено і не шукати українське коріння у російських митців – тоді ми досягнемо швидкого результату у розвитку власних сенсів.
  • Необхідне оновлення методичних матеріалів і підручників та впровадження зразків української музики для навчання дітей у музичних школах.
  • Слід переглянути підхід до теоретичних дисциплін та до підготовки дітей до іспитів.

Назар-Шевчук Лілія – кандидат мистецтвознавства, доктор філософії Ph.D., доцент кафедри історії музики Львівської національної музичної академії імені Миколи Лисенка, викладач-методист Львівського державного музичного ліцею імені Соломії Крушельницької, лауреат конкурсу “Вчитель року України”

  • Маємо позбавитись великої кількості російського продукту в шкільних програмах.
  • Потрібно в першу чергу виробити україноцентричний погляд на світ та усвідомити важливість вироблення самоцінності національної культури.
  • Мусимо поставити на паузу російську культуру та прибрати російські твори з вивчення у музичних школах і дати ширший вибір дітям за допомогою зразків світової культури.

Корчова Олена – музикознавиця, членкиня національної Спілки композиторів України

  •  Держава має запропонувати певний стандарт – пропорцію українського і не українського репертуару.
  • Відсутність українізованої методичної бази для вчителя теж є проблемою, яку необхідно вирішити.
  • Маємо поміняти «ідеологію» та стратегію – слід відійти від «совковості» та спрямувати потенціал на «українізацію» зокрема і музичних матеріалів для дітей.

Савчук Олена – режисерка, викладачка НМАУ (кафедра оперної підготовки та музичної режисури)

  •  Уже розпочалась робота над оновленням репертуару оперних студій.
  • Наразі наявна необхідність сучасного українського репертуару – для цього можна запрошувати до діалогів композиторів, режисерів та художніх керівників.
  • Важливість формування каталогів – енциклопедій української культури де б можна було знайти всіх українських композиторів та їх твори для виконання, що було б великим вкладом в освітній процес.

Гадецька Анна – кандидатка мистецтвознавства, в.о.доцента кафедра теорії та історії культури НМАУ імені Чайковського, співзасновниця та програмна директорка ГО Open Opera Ukraine

  • У нас існує музичний спадок який треба розшифровувати, досліджувати та використовувати.
  • Необхідне заохочення колективів та знаходження працівників, які можуть працювати в архівах в пошуках нашого не відкритого та ще не вивченого українського спадку.
  • Знаходити нові шляхи та нові інвенції української музики зі світовою.

Балашова Ольга – голова правління ГО “Музей сучасного мистецтва”

  • Беззаперечно слід позбавлятись від імперських впливів, однак обережно ставитись до людей вбудованих в радянську систему, що творили справжню українську культуру.
  • Українська культура самодостатня – маємо зберегти і локальні народності, що проживають у нашій країні – кримсько-татарську, польську, грецьку, єврейську та інші культури.
  • Слід розвернутись в бік всього українського – для початку маємо зробити переклади ключових мистецтвознавчих текстів українською мовою.

Шерман Ганна – викладачка кафедри театрознавства КНУ театру, кіно і телебачення імені І.К. Карпенка-Карого, директорка видавничого дому “Антиквар” (мистецькі періодичні видання)

  • Держава має не просто реагувати, а має сформувати свій запит.
  • Необхідно здійснити концептуалізацію підходів – розуміти про що ми говоримо в тому чи іншому сегменті нашої культурної спадщини.
  • Потрібно діяти радикально та позбутися делікатності – маємо нав’язувати своє і держава зобов’язана нав’язувати проукраїнські напрямки розвитку.

Швед Михайло  – заступник генерального директора художнього керівника Львівської національної опери, український композитор

  • Культура є також зброєю у цій війні, тому зараз ми просто не маємо права популяризувати культуру окупанта.
  • Ворог вкладає гроші в культуру і ми теж маємо про це думати та отримувати належне фінансування.
  • Українська культура має свою мову, своє обличчя – ми маємо чим стверджуватись за кордоном, а тому працюємо і над спільними колабораціями з закордонними митцями.

Книга Олександр – Генеральний директор – художній керівник Херсонського обласного академічного музично-драматичного театру імені Миколи Куліша

  • Україна змінилась – ми пішли вперед у культурному плані і випереджаємо в цьому нашого східного сусіда.
  • Фестиваль «Мельпомена Таврії» – це голос Херсонщини, який звучатиме по всьому світу та популяризуватиме українську культуру.
  • Наша зброя – це слово за допомогою якого ми маємо відстояти себе і на культурному фронті.

Солов’яненко Анатолій – Головний режисер Національного академічного театру опери та балету України ім. Т. Г. Шевченка

  • Кожен театр без вказівок та приписів уже має виключати зі свого репертуару російські твори
  • Важливо не виконувати українським колективам російські твори і під час зарубіжних гастролей.
  • Театри зараз мають переглянути і свої репертуарні плани та можливість нових постановок.

публічна дискусія "Поговоримо про зміст освіти та репертуарну політику?"

strelka Попередня новина

Атестація педагогічних працівників закладів спеціалізованої мистецької освіти у 2022-2023 навчальному році

атестація мистецька освіта

01.06.2022

prosm

1116

Наступна новина strelka

Інформація щодо проведення мистецьких премій у 2022 році

Кочур мистецтво поновлення премії Шекера

06.06.2022

prosm

531