Держмистецтв спільно з Міністерством культури та інформаційної політики України, Державним науково-методичним центром змісту культурно-мистецької освіти та ВГО Національна асамблея людей з інвалідністю України завершило ІІ етап пілотного проекту «Мистецька освіта без обмежень».
Мета цього проекту – розширення доступу до мистецької освіти шляхом впровадження інклюзивного навчання у мистецьких школах та фахових мистецьких коледжах. Проєкт спрямований на реалізацію Концепції інклюзивної мистецької освіти, затвердженої у 2020 році.
Презентація ключових результатів пілоту відбулась 14 грудня 2021 року в Укрінформ під час Всеукраїнської конференції «Інклюзивна мистецька освіта в закладах спеціалізованої мистецької освіти: перші результати та перспективи впровадження», що транслювалась наживо.
Серед іншого були презентовані 5 навчально-методичних посібники, розроблені в межах пілоту протягом 2020 – 2021 років на допомогу закладам мистецької освіти у впровадженні інклюзивного навчання.
- «Анкета аудиту архітектурної доступності» містить методичні рекомендації до здійснення закладом мистецької освіти самоаналізу на предмет відповідності приміщень і прилеглої території вимогам фізичної доступності, а також покрокову інструкцію визначення перешкод на шляху до безбар’єрності закладу та засобів їх подолання;
- «Мистецька школа: доступне освітнє середовище» та «Мистецькі коледжі: доступне освітнє середовище» презентують модель інклюзивного простору мистецької школи та фахового мистецького коледжу, що відповідає сучасним вимогам універсального дизайну на усіх рівнях – від фізичної безбар’єрності приміщень до розвинутого інклюзивного простору, дружнього до всіх учасників освітнього процесу;
- «Нотна система Луї Брайля як основа ефективного навчання дітей з порушенням зору в мистецькій школі» – перша в Україні спроба методичних рекомендацій викладачам мистецьких шкіл з опанування брайлівської системи для ефективного навчання музичному мистецтву дітей з порушеннями зору;
- «Індекс інклюзії: заклади мистецької освіти» є методологічним підґрунтям для розробки і реалізації стратегічного плану інклюзивного розвитку мистецької школи або фахового мистецького коледжу, що стане у нагоді керівникам для запровадження у закладі інклюзивного навчання, моніторингу його ефективності та імплементації у систему внутрішнього забезпечення якості освіти.
Видання представлені у вільному доступі на сайті Держмистецтв та партнерів проекту.